تحقیقات نشان می دهد که جویدن برگ درخت زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است.

زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا 3 متر که با پرورش در شرایط مساعد ارتفاع آن به حدود 12 متر و قطرتنه اش به 3 متر می رسد. چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم و رنگ آن زرد است که خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد .

زیتون معمولا در اوایل تابستان شروع به گل دادن می کند و میوه آن کم کم ظاهر می شود و در اواخر تابستان به ثمر می رسد در این هنگام زیتون سبز است و به تدریج تبدیل به بنفش و قهوه ای و سپس سیاه می شود بطوری که در اواخر پاییز که موقع  برداشت میوه است رنگ آن به کلی تیره است روغن زیتون خواص فراوانی دارد و دفع کننده  سنگ کیسه صفرا است که برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف کرد . همچنین روغن زیتون برای سرفه های خشک مفید است . روغن زیتون برای رفع خارش های پوستی نیز مفید است و برای بدن بچه هایی که مبتلا به نرمی استخوان و کم خونی هستندروغن زیتون اثر مفیدی دارد و برای رفع التهاب لثه می توان روغن زیتون را به روی لثه مالید همچنین دم کرده برگ درخت زیتون تب بر و جوشانده آن برطرف کننده رماتیسن است و پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید است.


1 دیدگاه

By Kelsie Galbreth on دسامبر 13, 2010

This domain appears to recieve a good ammount of visitors. How do you advertise it? It gives a nice unique spin on things. I guess having something authentic or substantial to say is the most important thing.

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید