می‌خواهید شمع مجلس شوید؟ از این راه بروید

حرفي براي گفتن داشته باشيد

در گروه‌هاي دوستي، كسي مي‌درخشد كه حرف‌هايش تازه و جالب است. اگر مي‌خواهيد ديگران توجه بيشتري به شما كنند، بايد روي فن بيان‌تان بيشتر كار كنيد. شما بايد بتوانيد با صدايي لطيف‌تر صحبت كنيد و هميشه ضرب‌المثل‌ها، داستان‌ها و حتي لطيفه‌هايي را براي پيوند زدن با موضوعات در آستين داشته باشيد.

 

به فكر ديگران باشيد

بهترين دوست‌ها كساني هستند كه هميشه و در هر كاري مي‌توان روي كمك‌شان حساب كرد. دليلي ندارد كه شما براي دوست‌تان فرش زير پاي‌تان را بفروشيد اما شايد بتوانيد در روزهاي سخت زندگي‌اش، چند ده يا چند صد هزار تومان به او قرض بدهيد. دليلي ندارد از كارهاي مهم‌تان به‌خاطر او بگذريد اما مي‌توانيد در وقت‌هاي خالي‌تان، به او در حل مشكلاتش كمك كنيد.

 

از منابع‌تان خرج كنيد

شايد توان كمك كردن به دوست‌تان را نداشته باشيد اما مسلما در اطراف شما آدم‌هاي ديگري هستند كه مي‌توانند او را راهنمايي كرده يا مشكلش را حل كنند. پس كساني كه مي‌شناسيد را به دوستان‌تان معرفي و راه را براي حل مشكلات‌شان آسان‌تر كنيد.

 

غلط‌گير نباشيد

شما مي‌توانيد اطلاعات‌تان را با ديگران به اشتراك بگذاريد اما در عالم دوستي، نبايد مثل يك لاك غلط‌گير مدام با اطلاعات‌تان ديگران را اصلاح كنيد. شايد گاهي لازم باشد كه اشتباه دوست‌تان را با آرامش و مهرباني به او گوشزد كنيد اما اگر بخواهيد كلمه‌كلمه حرف‌هايش را اصلاح كنيد، ديگر در دلش ميلي به دعوت كردن دوباره شما باقي نخواهد ماند.

 

راستش را بگوييد

وقتي صحبت از دروغ به ميان مي‌آيد، ذهن شما به سمت پنهان كردن بزرگ‌ترين حقيقت‌ها كشيده مي‌شود اما در دنياي دوستي، حتي دروغ‌هاي كوچك و بي‌ضرر هم مي‌توانند چهره شما را تخريب كنند. همين‌كه قيمت جنسي كه خريده‌ايد را بيشتر بگوييد يا با گفتن دروغ‌هاي كوچك، غيبت‌تان را در گروه دوستي توجيه كنيد مي‌تواند شما را از يك فرد دوست‌داشتني به يك انسان دروغگو تبديل كند.

 

جملات منفي را حذف كنيد

در ذهن همه آدم‌ها، اتفاقات، خاطرات و تصاوير ناخوشايند وجود دارد اما اگر مي‌خواهيد دوست‌داشتني‌تر باشيد، بهتر است در چند ساعتي كه دور دوستان‌تان جمع شده‌ايد، اين تصاوير را كنار بگذاريد. سعي كنيد جز خاطرات خوشايند، چيزي را تعريف نكنيد و هنگام وارد شدن به جمع‌هاي بزرگ دوستانه، غصه‌هاي‌تان را پشت در بگذاريد.

 

خودتان باشيد

دنياي دوستي ميدان رقابت نيست؛ پس هرگز در ميان دوستان‌تان خود را بيشتر از آنچه هستيد جلوه ندهيد. لاف زدن‌هاي مالي و حتي بزرگنمايي در مورد جايگاه اجتماعي‌تان مي‌تواند چهره شما را در ميان دوستان خراب كند. براي دوست‌داشتني بودن، بايد خودتان باشيد؛ با تمام سادگي‌ها و حتي ضعف‌هاي‌تان.

 

شنونده خوبي باشيد

شايد نتوانيد از نظر مالي دوست‌تان را ياري دهيد و شايد آنقدر مشغله داشته باشيد كه نتوانيد زياد به او سر بزنيد اما همين‌كه براي حرف‌هايش دو گوش خوب باشيد مي‌تواند حس بهتري را نسبت به شما ايجاد كند. پس هميشه براي شنيدن حرف‌هاي دوست‌تان حاضر باشيد و بدون آنكه در موردش قضاوت كنيد، تنها گوش كنيد.

موقعيت شناس باشيد

براي اينكه افراد در كنار شما احساس خوبي داشته باشند و حسابي خوش بگذرانند، بايد كمي ريزبين‌تر باشيد. شما بايد روحيات دوستان‌تان را خوب بشناسيد و برنامه‌اي متناسب با روحيات‌شان را طراحي كنيد. دوست شما از فيلم ديدن لذت بيشتري مي‌برد يا دوست دارد در طبيعت واليبال بازي كند يا جوجه كباب بخورد.

ظاهر را حفظ كنيد

خنده به لب بودن و به تن كردن لباس‌هاي رنگي هم در بالا بردن زيبايي شما بي‌اثر نيستند. در اين روزهاي پر از مشغله، حتي ديدن يك چهره خندان و يك لباس آراسته و شاد مي‌تواند به افراد آرامش دهد. پس براي دوستان‌تان ارزش قائل شويد و با ظاهري خسته در مقابل‌شان حاضر نشويد.

 


1 دیدگاه

By ebrahim on دسامبر 30, 2012

احسند

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید