تازه ترین تحقیقات حاکی است دانش آموزانی  که در اتاق خواب تلویزیون ویا رایانه دارند در طول سال تحصیلی کمتر می خوابند که این امربه  سلامت و بازده تحصیلی آنها آسیب وارد می نماید.

وجود تلویزیون یا رایانه در اتاق خئاب کودکان و نوجوانان محصل باعص می شود که بیشتر تلویزیون تماسا کنند یا سرگرم بازیهای رایانه ای شوند و در نتیجه در طول روز یاعات کمتری بخولبند.

در این تحقیق 444 محصل با میانگین سنی 14 سال تحت مطالعه قرار گرفتند. از این نوجوانان درباره عادات خواب آنان و  استفاده از رایانه و تلویزیون و عادات غذایی آنها در حین تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه سوالاتی پرسیده شد.

نتایج مطالعات نشان داد دانش آموزانی که در اتاقشان تلویزیون یا رایانه دارند به طور متوسط یک ساعت ونیم دیرتر می خوابند که این وضعیت در هنگام تعطیلات آخر هفته نیز بدتر می شود این محققان هشدار دادند در حالی که کم خوابی به تنهایی می تواند سلامت نوجوانان را به خطر اندازد در عین حال در مقابل تلویزیون و رایانه میل به خوردن افزایش پیدا میکند و این امر نیز خطر بروز چاقی و مشکلات و عواقب ناشی از آن را در پی دارد.


1 دیدگاه

By Vicenta Hieronymus on دسامبر 13, 2010

I’d be inclined to engage with you on this. Which is not something I typically do! I enjoy reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید