نوع غذایی که ما می خوریم بیشتر از مقدار آن در ایجاد رضایت از یک وعده غذایی و احساس سیری تاثیر گذار است. با توجه به این نکته متخصصان تغذیه فهرستی از 10 ماده خوراکی مهم را که در ایجاد احساس سیری نقش قابل ملاحظه ای دارند منتشر کرده اند. این مواد غذایی بدون این که شما را چاق کنند کمک می کند که احساس سیری کنید. این فهرست شامل ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی تن، ساردین و میوه های مرکبات مثل لیمو، گریپ فروت، گوجه فرنگی و سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج و کلم بروکلی، بلغورجو،مغز بادام و گردو، محصولات لبنی کم چرب، لوبیا، غلات و دانه های سبوس دار و سیب هستند.

هر کدام از این مواد غذایی به دلیل دارا بودن خواص وثزه خود مانند مقدار زیادی ویتامین C ، فیبر زیاد و کالری اندک، مقادیر قابل توجهی پروتیئن، مقدار مناسب کلسیم، منابع غذایی منایسبی هستند که ضمن ایجاد احساس سیری مانع از افزایش وزن و تجمع در بدن می شوند.


3 دیدگاه

By قندون on دسامبر 10, 2009

سلام

بازدیدکننده های فهیم سایت اتوپیا و مدیر محترم این سایت ، در سایت قندون با همکاری چندین شرکت مسابقه بزرگ ترتیب داده ایم که خوشحال می شویم شما در آن شرکت کنید.

یا علی

By shadi on اکتبر 9, 2012

slm mer30 vali man dus daram laghar sham ama bishtar az suratam laghar misham k ghiafamo zesht mikone vitamini darin ya mokameli k hamrahe dayet estefade konim mamnun misham age j bedin kheyli daghdaghe fekrim shode

By لیلا- مدیر سایت اتوپیا on اکتبر 11, 2012

سلام
دوست عزیز هیچ رژیم غذایی و یا مکملی وجود ندارد که بتواند قسمتی از اندام ها را لاغر کند و قسمتی را چاق .موفق باشید

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید