مواد لازم :

سیب زمینی پخته شده : 2 عدد
جعفری خرد شده : به میزان لازم
نمک و فلفل : به میزان دلخواه
نان لواش : یک بسته کوچک(اگر از نوع بسته ای باشد بهتر است چون خشک نیست ولی اگر نان را از نانوایی تهیه می کنید و نرم است، موردی ندارد.)
طرز تهیه :
سیب زمینی ها را می پزیم سپس آنها را له می کنیم. حالا اگر خواستید رنده کنید یا با گوشتکوب آن را بکوبید.سپس جعفری خرد شده و نمک و فلفل را اضافه کنید. شاید باور نکنید که تمام مزه سمبوسه به فلفل درون آن است وگرنه چیز دیگری در آن نیست. البته دوستان در صورت تمایل می توانند سوسیس و سیب زمینی یا هر خوراکی مجازدیگری را درون نان آن بگذارند.
طرز پیچیدن نان سمبوسه :
ابتدا نان را به صورت مستطیل می بریم و گوشه چپ، مقداری از مواد را می گذاریم. سپس گوشه نان را روی مواد می آوریم. اینطوری یک ضلع مثلث ساخته می شود.
در مرحله بعد باید ضلع دیگر آن را بسازیم. در نتیجه نان سمت راست را روی مواد می آوریم. بدین ترتیب ما دو ضلع از مثلث را ساخته ایم .
اگر دقت کنید، دو ضلع بالایی مثلث را داریم. ولی مثلثمان ضلع پایینی ندارد. در نتیجه میزان نان باقیمانده که در پایین مثلث دیده می شود را از زیر مثلث رد می کنیم تا ضلع سوم ساخته شود.

به این ترتیب سه ضلع مثلث ایجاد شده و ما یک تکه اضافه نان هم داریم. می توانید آن را روی سمبوسه بیاورید. اگر به سمبوسه های حاضری بنگرید، معمولاً یک تکه نان اضافه هم روی آن قرار دارد. به این ترتیب سمبوسه ما برای سرخ شدن آماده است .
ماهیتابه را روی حرارت ملایم و یکنواختی قرار می دهیم و روغن را درون آن می ریزیم. قابل ذکر است که این غذا برای سرخ شدن، روغن زیادی می برد. در نتیجه حرارت را کم کنید تا میزان روغن مصرفی را به حداقل رسانده باشید. اما نگران نباشید. سمبوسه ها خیلی سریع سرخ می شوند.
همانطور که گفته شد سمبوسه ها سریع سرخ می شوند. مواظب باشید نسوزند. بهتر است آنها را داغ داغ به همراه سس قرمز نوش جان کنید.

نوش جان

بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی وجود ندارد.

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید