ماءالشعیر

اگرچه آب بهترین و سالم‌ترین نوشیدنی است، اما خیلی‌ها در روزهای گرم تابستان برای خنک شدن یا رفع عطش، اقدام به خرید و مصرف انواع نوشابه‌ها و از جمله ماءالشعیر می‌کنند و آن را به آب ترجیح می‌دهند.

گذشته از مصرف این قبیل نوشیدنی ها در بیرون از منزل، بعضی افراد عادت کرده‌اند از ماءالشعیر به جای آب بعد از هر وعده غذایی استفاده کنند. پس از مدتی این گروه متوجه می‌شوند که دچار اضافه وزن شده‌اند و شکم آورده‌اند.

جالب است بدانید بر خلاف آنچه اغلب مردم می‌گویند، ماءالشعیر باعث شکم آوردن آن ها نمی‌شود.

آن چه موجب جمع شدن چربی در بدن آن ها می گردد، دریافت کالری اضافی است.

ماءالشعیر کالری قابل‌توجهی دارد، هر چند که این میزان کالری از انواع دیگر نوشابه‌های گازدار کمتر است، ولی ناچیز هم نیست. وقتی شما از ماءالشعیر به جای آب استفاده می‌کنید، در واقع در حال رساندن کالری به بدنتان هستید. این کالری‌های اضافه بر نیاز بدن، به‌ صورت چربی ذخیره می‌شوند که در آقایان در اطراف شکم جمع می‌شوند و در خانم‌ها در اطراف باسن و ران‌ها(و البته پس از شروع یائسگی، در اطراف شکم.)

اگر از هر منبع غذایی بیش از انرژی مورد نیاز بدن ‌تان، کالری دریافت کنید،

تعادل بین انرژی دریافتی و مصرفی بدن به هم می‌خورد و مازاد این کالری

به صورت بافت چربی در بدن شما ذخیره می‌شود.

با مصرف ماءالشعیر در هر روز، حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ کالری اضافه بر آنچه می‌خورید دریافت می‌کنید، حالا محاسبه کنید این کالری اضافی در ماه معادل چه عددی خواهد شد؟

بله، درست حدس زدید! می‌شود معادل یک کیلو چربی است که می‌تواند در ناحیه شکم شما که خودتان را به این نوشیدنی عادت داده‌اید، جمع شود.

 


بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی وجود ندارد.

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید