یک کارشناس و متخصص تغذیه گفت: خوردن مواد غذایی پرفیبر از جمله سبزیجات و میوه ها هنگام سحر باعث می شود روزه داران در طول روز کمتر احساس تشنگی کنند.

دکتر علی حسینی نسب با بیان این که این عمل باعث رقیق شدن شیر معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم میشود به روزه داران توصیه کرد تا میوه وسبزیجات به دلیل داشتن املاح و فیبر زیاد در هنگام یحر مصرف کنند تا تشنگی بر آنان غلبه نکند.

وی تاکید کرد: همچنین مصرف میوه ها و سبزیجات باعث جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین بالای بعد از آن می شود و قند خون موجود در میوه ها در بدن دیرتر از قندهای ساده جذب می شود و فرد دیرتر احساس گرسنگی خواهد کرد. این کارشناس تغذیه تصریح کرد: روزه داران سعی کنند مواد غذایی سرخ شده -پر چرب و شیرین و ادویه جات در شحری مصرف نکنند چون تشنگی را در طول روز افزایش می دهد.

حسینی نسب با اشاره به این که ساعات روزه در ماه رمضان امیال حئود 16 تا 17 ساعت طول می کشد گفت: مهم ترین اصل در این زمان حفظ آب بدن روزه  داران است و افراد باید به منظور کاهش دردها و فشار معده افطاری را با یک غذای سبک آغاز کنند. وی حفظ آرامش و اهسته غذاخوردن به منظور آمادگی بدن بعد از چندین ساعت استراحت را یک اصل و ضرورت مهم برای روزه داران خواند و گفت غذا باید به درستی جویده و به آرامی بلعیده شود. وی اظهار کرد: بهترین حالت برای روزه داران این است که با صرف یک وعده غذای سبک هنگام افزار می توانند حداقل 2 ساعت بعد کمی بیشتر غذا بخورند. این کار شناس تغذیه خوردن غذاهای پروتینی به همراه برنج و میوه و سبزی  را در موقع سحر به روزه داران توصیه کرد.


بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی وجود ندارد.

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید