یک متخصص تغذیه گفت: نخوردن سحری در ماه رمضان باعث کمبود انرزی افراد می شود و با توجه به این که بدن از منابع چربی برای تامین انرزی استفاده می کند در اثر سوخت ناقص چربی ها -بوی بدن دهان- سردرد- و دردهای عضلانی به وجود می آید.

دکتر لیلا آزاد بخت گفت: خوردن سحری برای همه روزه داران بخصوص نوجوانان که در حال رشد هستند لازم است و باید مانند یک وعده کامل غذایی کامل باشد.

وی اظهار کرد : فرد روزه دار در طول روز با کمبود آب نمک ها و قند مواجه است بهتر است در هنگام سحر مایعات فراوان بنوشند آزاد بخت با اشاره به این که مصرف زیاد زولبیا در بروز بیماری های قلبی موثر است ادامه داد: روزه داران سعی کنند این مواد را کمتر مصرف کنند و روزه خود را با خوردن خرما باز کنند این متخصص تغذیه با بیان این که بهتر است فاصله بین افطار و شام دو ساعت باشد تا دستگاه گوارش بتواند آمادگی پذیرش مواد غذایی را به راحتی داشته باشد گفت : یکی کردن افطار و شام باعث وارد شدن حجم سنگینی از مواد غذایی به دستگاه گوارش می شود که ممکن است فرد دچار معده درد و دل درد شود.


1 دیدگاه

By Kayleigh Seliga on دسامبر 13, 2010

I’d have to consent with you here. Which is not something I usually do! I love reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید