دبیر انجمن پوست ایران با اشاره به شایع ترین بیماریهای پوستی ناشی از شنا در آب استخرهای آلوده و تاکید بر رعایت نکات بهداشتی هنگام شنا به افراد دارای پوست های خشک توصیه کرد که 15 تا 20 دقیقه بعد از شنا دوش گرفته و از لوسیون یا کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

دکتر طباطبایی گفت شایع ترین بیماریهای پوستی ناشی از شنا کردن در آب های آلوده استخر را به ترتیب بیماریها ی قارچی ،باکتریایی و انگلی برشمرد و گفت: بیماریهای قارچی چند روز پس از تماس  پوست با آب آلوده استخر بر حسب نوع قارچ آلوده کننده به صورت های مختلف علایمی روی پوست ایجاد می کند. قارچ تیناورلیکولر شایع ترین بیماری های پوستی قارچی هستند و بروز لکه هایی سیاه رنگ و خاکستری، قهوه ای، زرد و صورتی از جمله علایم این بیماری است این لک ها با تعریق بدن رشد کرده با استحمام شدت رنگ آنها کاهش پیدا می کند و در مواردی با خارش پوست همراه است.

وی با تاکید بر انتقال این بیماری به افراد سالم از طریق تماس با پوست و حوله و غیره ادامه داد: این بیماری با حمام روزانه و تعویض وخشک کردن بدن به طور کامل بهبود می یابد اما در مواردی که به این صورت بهبودی حاصل نمی شود فرد مبتلا باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر طباطبایی به افراد با پوست خشک توصیه کرد: 15 تا 30 دقیقه قبل از شنا و بلافاصله پس از شنا دوش گرفته و ا زلوسیون یا کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

وی استفاده از صابون و شامپوهای معمولی استاندارد با  phقلیایی را برای افراد با پوست معمولی و شویندهای مخصوص پوست خشک با ph اسیدی را برای افراد با پوست خشک مناسب دانست.

با آرایش وارد آب نشوید:

دکتر طباطبایی به زنان توصیه کرد که با آرایش وارد آب نشوند و در ادامه افزود: به دلیل چربی مواد آرایشی صورت خاستگاه مناسب میکروب ها است بنابراین بهتر است قبل از ورود به استخر عمومی صورت کاملا با آب و صابون شسته شود.


بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی وجود ندارد.

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید