هر روز با خوردن مواد غذایی و حتی نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه باعث می شوید كه دندان های تان حالت زردی را به خود بگیرند و از حالت شفافی كه شما تمایل دارید، خارج شوند.

حال باید چه كاری انجام داد؟

– جوش شیرین ماده ای است كه باعث سفیدی دندان های شما می شود. می توانید این ماده را بر روی مسواك خود بزنید و به دندان هایتان بمالید. البته باید دقت كنید كه مبادا آن را قورت دهید و در حین اینكه دندان های تان را با این ماده می شویید، دهانتان را از آب پُر كنید تا مبادا غلظت زیاد این ماده باعث از بین رفتن مینای دندان تان نشود.

– بعضی از مواد غذایی مانند سیب و هویج باعث سفیدی دندان هایتان می شوند، زیرا این دو میوه، موادی دارند كه باعث می شوند رسوبی كه بر روی دندان های شما قرار دارد از بین برود و جرم روی دندان هایتان نیز پاك شود.

– نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه، و برخی میوه هایی كه دارای رنگ قرمز هستند مانند گیلاس، تمشك و… باعث لكه دار كردن و تشكیل جرم روی دندان هایتان می شوند. پس برای اینكه این لكه های و جرم های قهوه ای و زرد، بر روی دندان های تان باقی نمانند، مدتی بعد از مصرف این مواد غذایی، مسواك بزنید.

– اگر شما فردی سیگاری هستید، لكه های زرد هر چه سریع تر و بیشتر روی دندان های تان ظاهر می شوند، زیرا سیگار به دلیل نیكوتین بالایی كه دارد، رسوبات بسیاری را بر روی دندان های تان به جای می گذارد. راه حلی كه برای این مشكل پیشنهاد می كنیم این است كه هر چند وقت یك بار به دندانپزشك مراجعه كنید تا دندان های شما را جرم گیری كند.

– برای اینكه همیشه دندان هایتان براق و شفاف و سفید باقی بمانند، توصیه می كنیم كه سه بار در روز مسواك بزنید و مدت زمانی كه برای هر بار مسواك زدن توصیه می شود، سه دقیقه است. اگر بیشتر از سه دقیقه باشد، ممكن است مینای دندان تان آسیب ببیند و اگر كمتر از سه دقیقه باشد، باعث می گردد دندان هایتان به خوبی تمیز نشوند.


1 دیدگاه

By زینب on جولای 7, 2010

بازم از این مطالب مفید بذارین.

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید