4دليل جالب براي مرتب کردن خانه

طبق تحقيقات افرادي که خانه‌هاي به هم ريخته و آشفته دارند نمي‌توانند شغل مناسب خود را بيابند و در ارتباطات اجتماعي خود موفق نيستند. پاکيزه و مرتب نگه داشتن خانه نه تنها سبب کاهش وزن مي‌شود، بلکه ميزان استرس‌هاي روزمره را هم پايين آورده و سبب افزايش سلامت

و کيفيت کارها مي‌شود.
1. آشفتگي کمتر، استرس پايين‌تروقتي آشفتگي به امري معمول در يک خانه بدل مي‌شود، احساس ضعف، شکست و نااميدي را افزايش مي‌دهد. در ضمن ديدن آشفتگي بر ميزان کورتيزول يا همان هورمون استرس در بدن تاثير گذاشته و سبب افزايش ترشح آن مي‌شود. استرس سمي است که به دنبال خود پيري زودرس را به دنبال دارد و سبب تحليل رفتن تدريجي بافت‌ها و ارگان‌ها مي‌شود. در صورتي که بتوانيد ريشه آشفتگي را از خانه قطع کنيد، دچار آسيب‌هاي ناشي از استرس هم نخواهيد شد.
2. تاثير آشفتگي بر قضاوت نوع نگاهي که مردم به شما مي‌اندازند مي‌تواند بر جنبه‌هاي گوناگون زندگي شما مانند نوع شغلي که مي‌يابيد يا روابط اجتماعي‌تان تاثير بگذارد. اگر دفتر کار يا خانه يا حتي وب‌سايت شخصي شما منظم و مرتب نباشد، قضاوت مردم در مورد شما منفي خواهد بود. اين موضوع کاملا طبيعي است و مردم برحسب آنچه مي‌بينند، قضاوت مي‌کنند.

طبق تحقيقات صورت گرفته افرادي که در محيط‌هاي آشفته کار يا زندگي مي‌کنند از نظر اطرافيان افراد هوشيار و حساب‌گري نيستند، در حالي که در واقعيت اين‌طور نيست و اکثرا ضريب هوشي مساوي با ديگران دارند. پس وقت را هدر ندهيد و يک بار براي هميشه تصميم بگيريد اتاق کارتان را مرتب کنيد.
3. تاثير آشفتگي بر حرکت شايد شما جزو آن دسته از افرادي باشيد که اضافه وزن دارند و براي کاهش آن تردميلي خريده و در کنار خانه گذاشته‌اند. اگر خانه شما نامرتب باشد و هميشه انبوهي از وسايل روي غلتک تردميل ريخته شده باشد، مسلما حوصله جمع کردن آنها و استفاده از تردميل را نخواهيد داشت.

اگر اتاق شما هميشه مرتب باشد، تنها کافي است روي تردميل برويد و دکمه start را فشار دهيد و ورزش کنيد، اما در غير اين صورت کلي از وقت شما تنها صرف جابه‌جا کردن وسايل مي‌شود و بعد از آن شايد حوصله ورزش نداشته باشيد.
4. آشفتگي يعني احتمال افزايش ابتلا به آسم و آلرژي گرد و غباري که روي کاغذهاي باطله و روزنامه‌ها و وسايلي که يک گوشه ريخته شده‌اند، جمع مي‌شود، مي‌تواند محل مناسبي براي رشد و نمو و گسترش انواع هاگ‌ها، باکتري‌ها و ميکرارگانيسم‌ها باشد که خود مسبب آسم و آلرژي در انسان هستند. 

 طبق تحقيقات آژانس حفاظت از محيط آمريکا گرد و غبار حاوي بسياري آلاينده‌هاي سمي از جمله سرب و آفت‌کش‌ها است. وقتي خانه‌اي مرتب باشد و هر چند وقت يکبار با کمک يک دستمال مرطوب يا جاروبرقي مناسب گرد و غبار و خاک فرش و کف زمين گرفته شود، ديگر امکان رشدي براي قارچ، هاگ و انواع باکتري‌ها نمي‌ماند.


1 دیدگاه

By زینب on جولای 7, 2010

خوب بود. ممنون

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید