دلمه مخلوط

مواد لازم:
سبزی خورشی =100 گرم
لپه =100 گرم
برنج= 250 گرم
پیاز برای مواد توی دلمه= 1 عدد
سویا= 150 گرم
نمک فلفل زردچوبه= به میزان لازم
رب گوجه =4 قاشق غذاخوری
گوجه برای ته ظرف= 2 عدد
دلمه ها:
2 عدد پیاز
2 عدد فلفل دلمه
4 برگ کلم
2 عدد گوجه
طرز تهیه:
مقدمات کار: سویا رو خیس میکنیم. برنج رو خیس میکنیم. لپه رو که از شب قبل خیس کردیم رو آبپز میکنیم. فلفل دلمه ها و گوجه ها رو سرشون میبریم و توشون رو خالی میکنیم.. فلفل دلمه ها رو به اندازه 15 دقیقه توی آب جوش میگذاریم روی حرارت تا تلخیش گرفته بشه.
2 عدد پیاز رو که میخواهیم توشون مواد بگذاریم (بزرگ باشن) رو بر میداریم فقط ته پیاز رو میزنیم و به صورت عمود یه قاچ میزنیم به پیاز که تا وسط پیاز قاچ بشه بیشتر نه.. پیاز ها رو به اندازه 15 مین میگذاریم توی آب جوش تا نرم بشه.. وقتی نرم شد به آهستگی پیاز رو لایه لایه میکنیم و لایه های اولیه رو بر میداریم برای اینکه مواد توش بگذاریم (چون بزرگترن) لایه های وسط که کوچیک هستن رو در آخر میندازیم توی غذامون..
پیاز رو خلال میبریم و سرخ میکنیم سبزی رو بهش اضاف میکنیم. سبزی که خوب سرخ شد سویا اضاف میکنیم و نمک و فلفل و زردچوبه رو بهش میزنیم.. لپه پخته شده رو اضاف میکنیم و در آخر برنج رو که قبلا خیس کرده بودیم به موادمون اضاف میکنیم و یک استکان آب به مواد میدهیم درب ظرفمون رو میبندیم تا خامی برنج گرفته بشه..
در این مرحله دیگه به راحتی قاشق قاشق مواد رو توی فلفل دلمه و گوجه و پیاز و برگ کلم میگذاریم و در هرکدوم رو روشون میگذاریم و ته دیگ رو گوجه گرد گرد میبریم میگذاریم و دلمه ها توی طرف میچینیم و دو لیوان آب با 4 قاشق رب گوجه مخلوط میکنیم و توی دیگ میریزیم و درب دیگ رو میبندیم و میگذاریم دلمه ها دم بکشن..
برای چاشنی در آخر کار میتونید 2 قاشق آبلیمو به روی دلمه ها بریزد .
منبع :اشپز انلاین


بدون دیدگاه

هنوز دیدگاهی وجود ندارد.

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید