عاشورا

بعضي‌ها مي‌گويند چرا شما با زيارت عاشورا خشونت را ترويج مي‌کنيد وبه ‌وسيله آن مردم را خشن بار مي‌آوريد؟

جواب:

1- اسلام کينه وحسد را از صفات زشت مي‌داند تا جايي که امام صادق (ع) فرمودند:حسد ايمان را از بين مي‌برد همان گونه که آتش هيزم را نابود مي‌سازد. خشونت از ديدگاه اسلام محکوم است مگر جايي که اسلام اجازه داده باشد و آن برخورد با انسان‌هاي قانون گريز وفاسد است.

2-زيارت عاشورا دو پيام عمده دارد : يکي تولي و ديگري تبري. تولي يعني دوست داشتن اهل بيت وانسان‌هاي خوب وشايسته وطرفدار حق وعدالت وتبري يعني بيزار بودن از دشمنان خاندان عصمت وطهارت واز آدم‌هاي فاسد و ظالم واين دو پيام عاشورا از آن رهنمود‌هايي است که هر انسان عاقل وبا ‌وجداني مي‌پذيرد زيرا هيچ انسان عاقلي اگر چه بي‌دين باشد نمي‌‌گويد مخالف عدالت و طرفدار ظلم وفساد است. بنابراين زيارت عاشورا همه انسان‌هاي عاقل و با وجدان را به گسترش عدالت ومبارزه با ظلم وستم دعوت مي‌کند و به ما  مي‌آموزد که در هر عصري با افکاري که مردم را مي‌خواهند برده واسير خود سازند ودين دنيا وآخرت و معنويت را نابود سازند بايد مبارزه کرد.

3-يکي از فوايد زيارت عاشورا الگو دهي در تمام ابعاد و زواياي زندگي است در زيارت عاشورا مي‌خوانيم:

اللهم اجعل محياي محيا محمد وال محمد ومماتي محمد وال محمد

پروردگارا زندگاني مرا مانند زندگاني  حضرت محمد و اهل بيت عصمت وطهارت و مردن مرا مردن حضرت محمد وخاندانش پاک و مطهرش قرار بده.

زماني که کسي اين سخنان را خالصانه گفت و ارتباط روحي ومعنوي با پيامبر اکرم و حضرت علي وساير ائمه پيدا کرد از آن پس سعي ميکند مانند آنها مطيع وعاشق باشد و قلبش را از عشق او لبريزکند و از جزء او نهراسد. چنين کسي حاضر است براي مبارزه با ظلم وفساد جان خود را نيز فدا کند. اين روحيه به برکت خواندن واقعي عاشورا بدست مي‌آيد زيرا سيدالشهداالگوي مردان وزنان غيور و آزاديخواه مي‌باشد. بنابراين هنر زيارت عاشورا آن است که مردم ترسو ، مرده، ذليل و برده ظلم را به مردمي شجاع وزنده تبديل مي‌کند.

4-دشمنان متوجه شده‌اند که تا اين روحيه شجاعت ، غيرت ، نشاط و استفلال طلبي که به وسيله زيارت عاشورا به جامعه تزريق مي‌شود وجود دارد نخواهند توانست مسلمانان را اسير خويش سازند لذا از آن جا که به خاطر ترس از مردم به طور مستقيم جرات نمي‌کنند بگويند زيارت عاشورا واسلام را قبول ندارند از الفاظ زيبا و مورد قبول همه بهره مي‌جويند و مي‌گويند زيارت عاشورا خشونت را ترويج مي‌کند.

5-اگر ما در زيارت عاشورا بر امام حسين ويارانش درود مي‌فرستيم براي آن است که امام حسين براي احياي عدالت و نابودي ظلم خود و خاندانش را فدا کرد و چگونه زيستن را به بشريت آموخت و اگر بر خاندان بني‌اميه و بني‌مروان و ديگر جنايت کاران لعنت مي‌فرستيم بدين خاطر است که اين‌ها نه تنها خود جنايات فراواني به انسانيت داشته‌اند بلکه راه فساد و فحشا وعياشي را به ديگران آموختند ونگذاشتند چهره‌هاي منور وملکوتي انسان هاي لايق مانند پيامبر وائمه ظهور کنند خيانت آنها به انسانيت ،منحصر به يک عصر نبود بلکه به تمام انسانها در تمام اعصار خيانت کردند.


1 دیدگاه

By alireza on نوامبر 9, 2013

khobe mamnoon

فید دیدگاه‎ها بازتاب‎ها

دیدگاهتان را بنویسید